Běžnou praxí většiny obchodních řetězců se stalo týdenní zlevňování některých výrobků. Obvykle jsou označeny velkým písmenem v letáku, který dostáváme prakticky každý den do schránky. V daný den pak můžeme předpokládat, že se do daného obchodu nahrnou davy lidí, kteří si nebudou chtít nechat onu super výhodnou koupi ujít.
Již se stalo zvykem, že každý řetězec ji má v jiný den. Obvykle sice daná akce trvá po celý týden, ale po prvním jednom či dvou dnech je většinou dané zboží vykoupeno. Otázkou je, proč. Copak jej lidé nepotřebovali, než bylo ve slevě?
Zde se samozřejmě jedná o psychologický trik. Akce, slevy https://www.samolepiciobalky.cz/eshop/akce-slevy, říkejme tomu, jak chceme, jsou využívány k tomu, aby zákazníci ve skutečnosti utratili více peněz, než za normálních okolností. Jak je to možné, když je dané zboží levnější?
Stačí se jít podívat do některého z těchto obchodů v den, kdy tyto slevy začínají. Vidíme lidi s vozíky plně naloženými daným zbožím, nebo alespoň v maximálním množství, povoleném pro jednu osobu. A člověk se musí ptát: opravdu toho tolik potřebují? V konečném důsledku totiž za zboží utratí mnohem více, než kdyby si kupovali jen to, co skutečně potřebují.
Dobrá, můžeme namítnout, ale přeci jen to mají doma. To znamená, že nebudou muset kupovat, až se daný produkt opět zdraží. Jistě, to je pravda, ale zapomínáme na fakt, že se obvykle jedná o potraviny. A ty mají určitou dobu trvanlivosti. Po ní je zkrátka můžeme vyhodit. A je nepravděpodobné, že by to té doby stihli to vše spotřebovat.
Jak se k tomu tedy postavit? Jednoduše. Ano, je dobré je využívat, ale měli bychom kupovat jen to, co skutečně potřebujeme. Například, opravdu musíme mít pět másel, jen proto, že jsou zlevněná, nebo stačí jedno? Zvlášť, když bydlíme sami?
Dodržování tohoto postupu nám pomůže skutečně ušetřit peníze, nikoliv jen zdánlivě. A o to tu jde především, ne?