Předcházejte civilizačním nemocem


Bohužel k dnešní době patří i zvýšený výskyt civilizačních onemocnění. Patří k nim zejména cukrovka, obezita, bolesti zad a kardiovaskulární onemocnění. Mnoho lidí konzumuje až nadbytek nezdravých potravin nebo nemá nedostatek pohybu.
Do jisté míry jsme ovlivněni i povoláním, která vykonáváme. Například sedavá zaměstnání. Jsou příčinnou bolestí zad. V práci jsme od nevidím do nevidím, pracujeme na směny. Mnohdy jsme nuceni pracovat pod tlakem a ve stresu. To vše na naše zdraví opravdu příliš pozitivně nepůsobí. V dnešní hektické době se těmto faktorům můžeme jen stěží vyhnout, ale měli bychom se alespoň snažit své tělo podpořit zdravou stravou, pohybem a odpočinkem.
puzzle v srdci
Někdy je to těžké. Přijdeme utahaní z práce domů a představa, že si půjdeme zaběhat, zacvičit nebo si uvaříme nějaké zdravé jídlo, nás upřímně děsí. Měli bychom se, ale vybičovat a pro své zdraví nějaký ten čas obětovat.
Pro všechny lidi bez rozdílu platí několik nezpochybnitelných pravidel, jak se snažit udržet si pevné zdraví.
Určitě bychom se měli vyvarovat kouření. Kouření negativně působí především na kardiovaskulární systém. Způsobuje vyšší riziko trombózy, infarktu a cévní mozkové příhody.
dva hamburgery
Obezita je dalším nebezpečným faktorem pro naše zdraví. Můžete si říci, že obezita je pouze estetický problém, ale opak je pravdou. Stejně jako kouření nás ohrožuje. Pokud máte nějaké to kilo navíc, může to být dáno i geneticky. Jsou tací, kteří mohou sníst téměř vše, na co mají chuť a v jakémkoli množství, přesto na nich nebude ani o gram tuku navíc. Pak je druhá skupina lidí, které kila nabere už jen při pohledu na jídlo. Ti budou bohužel muset svůj jídelníček upravit. Měli by dbát na vyváženou stravu a do jídelníčku zařadit co nejvíce čerstvé zeleniny a ovoce. Pečivo by měli konzumovat jen v malém množství, ideálně celozrnné.
Nezbytný je dostatek pohybu. Nemusíte navštěvovat denně posilovnu, ale věnovat půl hodinky denně procházce byste měli.